OBCHODNÍ PODMÍNKY
OBCHODNÍ PODMÍNKY A REKLAMACE ZBOŽÍ
FORMULÁŘE KE STAŽENÍ:
Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
-
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
BUTTERFLY VISION s.r.o.
IČ: 28174577
DIČ: CZ28174577 (plátce DPH)
se sídlem: Rižská 1580/11, Praha 10, Hostivař
zapsané u Městského soudu, oddíl C, vložka 130635
kontaktní údaje: BUTTERFLY VISION s.r.o., Rižská 1580/11, Praha 10, 10200
e-mail: info@solarsun.cz
telefon: +420 731 899 161
číslo bankovního spojení: 43-535420247/0100
účet vedený u Komerční banky Praha 11.
Internetový obchod www.SOLARSUN.CZ provozuje:
BUTTERFLY VISION s.r.o., Rižská 1580/11, 102 00, Praha 10-Hostivař
IČO: 28174577, DIČ: CZ28174577 jsme plátci DPH
(dále jen „prodávající“)
-
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.solarsun.cz (dále je „internetový obchod“).
-
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
-
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
Prodávající je povinen zajistit, aby byly tyto obchodní podmínky snadno dostupné a čitelné, včetně možnosti stáhnutí v textovém formátu. Kupní smlouva je archivována prodávajícím v elektronické podobě po dobu nejméně 5 let pro účely plnění povinností a kontroly.
II. Záruka na zboží
-
Provozovatel poskytuje na předmět koupě kupujícímu, který je spotřebitelem, záruku za jakost v délce trvání 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím. Poskytuje-li výrobce zboží záruku delší než 24 měsíců, platí záruční doba stanovená výrobcem, pokud je jako záruční doba uvedena prodávajícím na internetových stránkách www.solarsun.cz.
-
Zárukou za jakost se provozovatel zavazuje, že věc bude po dobu záruky (záruční lhůty) způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
-
Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím.
-
Provozovatel neodpovídá za závady a poškození předmětu koupě způsobené vnější událostí, neodborným zásahem kupujícího nebo třetí osoby nebo užitím nebo údržbou předmětu koupě v rozporu s návodem na použití nebo návodem pro údržbu. Provozovatel také neodpovídá za opotřebení předmětu koupě způsobené obvyklým používáním.
V souladu s novelou OZ (zákon č. 374/2022 Sb.) platí vyvratitelná domněnka, že vada existovala již při převzetí zboží, pokud se projeví do 12 měsíců od převzetí. Prodávající je povinen informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění záruky jasně a srozumitelně.
III. Informace o zboží a cenách
-
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
-
Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
-
V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
-
Případné slevy s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
Při uvádění slevy musí být uvedena nejnižší cena zboží za posledních 30 dnů před slevou dle §12a Zákona o ochraně spotřebitele. Informace o zboží musí zahrnovat hlavní vlastnosti, rizika používání, údržbu a environmentální poplatky (např. recyklační příspěvek pro elektrozařízení). Ceny musí být konečné, včetně všech daní a poplatků.
IV. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
-
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
-
Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
-
prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě
-
vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
-
Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
-
Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat ceny, včetně ceny za dopravu, která je automaticky vygenerována systém poté, co je vloženo zboží do objednávkového systému a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu po potvrzení zaškrtnutím souhlasu s obchodními podmínkami a podmínkami ochrany osobních údajů a kliknutím na tlačítko "OBJEDNAT" Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
-
Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
-
V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
-
Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
-
V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
-
Objednávka bude prodávajícím stornována, pokud kupující do 3 pracovních dnů od odeslání objednávky zboží nevyzvedne v případě osobního odběru nebo do 3 pracovních dnů neprovede úhradu při zadání platby převodem nebo přes platební bránu. O prodloužení termínu rezervace může kupující požádat e-mailem na info@solarsun.cz.
Před odesláním objednávky musí být kupující výslovně upozorněn na závaznost objednávky (tlačítko označené jako "Objednávka s povinností platby"). Prodávající je povinen poskytnout informace o předpokládané dodací lhůtě; pokud není zboží dodáno do 30 dnů, má kupující právo odstoupit od smlouvy. V případě personalizovaných cen musí být kupující informován o jejich použití.
V. Zákaznický účet
-
Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
-
Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
-
Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
-
Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
-
Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
-
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
Registrace a zpracování údajů v účtu probíhá v souladu s GDPR; podrobnosti viz samostatný dokument o ochraně osobních údajů. Prodávající zajišťuje bezpečnost údajů a informuje o případných změnách v podmínkách účtu.
VI. Kontrola zboží při osobním převzetí
Kupující při osobním převzetí na provozovně prodávajícího řádně zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s logem, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout, nebo vždy je možné nahlásit na e-mail info@solarsun.cz.
Kupující dále bez zbytečného odkladu po převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat dle objednávky má, nepoškozenost zásilky při přepravě a podobně. V případě nesrovnalostí má povinnost nahlásit neprodleně tuto skutečnost dopravci nebo odesílateli.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
Kupující má právo odmítnout zásilku, pokud je poškozena. Prodávající je povinen poskytnout instrukce k bezpečnému používání a rizikům zboží (zejm. pro FV systémy).
VII. Osobní odběr na provozovně prodávajícího
Ten je možno provést na provozovně: BUTTERFLY VISION s.r.o., Na Špičníku 421, 257 26 Divišov, vždy po předchozí telefonické nebo písemné domluvě!, adresa je taktéž uvedena v sekci "Kontakty".
U osobního převzetí si prosím vždy zboží překontrolujte, zda je objednávka kompletní, nepoškozena a úplná.
Při vyzvednutí zboží budete vyzváni k předložení čísla Vaší objednávky.
Při osobním odběru je možné zboží zaplatit hotově nebo platební kartou. Platba převodem - zboží zaplatíte bankovním převodem nebo ONLINE platbou poté si jej vyzvednete na provozovně. Osobní odběry nejsou nijak zpoplatněny nad rámec ceny uvedené v objednávce.
Osobní odběr je bezplatný, pokud není sjednáno jinak. Prodávající zajišťuje bezpečnost provozovny dle hygienických a bezpečnostních předpisů.
VIII. Platební podmínky a dodání zboží
-
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
-
bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího číslo: 43-535420247/0100, vedený u Komerční banky, Praha 11.
-
Online platba- zajišťuje platební brána PAYS a Comgate. Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s. je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty na www.comgate.cz.
-
v hotovosti nebo platební kartou přes platební terminál při osobním odběru v provozovně BUTTERFLY VISION s.r.o., Na Špičníku 421, 257 26 Divišov.
-
Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši dle zaslané objednávky, kde je kupní cena zřetelně uvedena.
-
V případě platby v hotovosti nebo terminálem je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3. dnů od uzavření kupní smlouvy.
-
V případě platby prostřednictvím platební brány PAYS nebo COMGATE postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
-
V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
-
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
-
Zboží je kupujícímu dodáno:
-
na adresu určenou kupujícím v objednávce (dle zvolené volby kupujícího)
-
osobním odběrem v provozovně prodávajícího (dle zvolené volby kupujícího)
-
Volba způsobu dodání a způsobu platby se provádí během objednávání zboží v objednávkovém systému e-shopu..
-
Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
-
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
-
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
-
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat obsah zásilky, zda není nijak poškozena, správnost zaslaného zboží, počet kusů, kompletnost celé zásilky. Tuto kontrolu je provést nejlépe ihned po obdržení, popř. do 5 pracovních dní od převzetí zásilky. Na pozdější reklamace nemusí brát prodejce zřetel.
-
Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží.
-
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
Dodací lhůta je maximálně 30 dnů od uzavření smlouvy, pokud není sjednáno jinak; při zpoždění má kupující právo na náhradu škody nebo odstoupení. Platby přes brány jsou zabezpečené; informace o poplatcích za platby musí být uvedeny předem.
IX. A-Odstoupení od smlouvy
1.a Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu..
2.a Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
-
ode dne převzetí zboží,
-
ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
-
ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
3.a Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
-
poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
-
o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
-
o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
-
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
-
dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
-
dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
-
dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
-
dodávce novin, periodik nebo časopisů,
-
dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
-
v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
4.a Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
5.a Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář Odstoupení od kupní smlouvy k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
6.a Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
7.a Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
8.a Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
9.a Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
10.a Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
11.a Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
12.a Náklady spojené s případným vrácením zboží hradí spotřebitel.
Pokud prodávající neinformoval o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta o 12 měsíců. Při odstoupení vrací prodávající náklady na dodání (nejlevnější způsob); kupující nese náklady na vrácení. Pro digitální obsah platí speciální pravidla – bez práva na odstoupení po zahájení plnění s souhlasem.
X. REKLAMACE ZBOŽÍ (PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ)
-
Základní ustanovení 1.1. Touto částí obchodních podmínek se řídí uplatnění a vyřizování práv z vadného plnění (dále jen „reklamace“). 1.2. Je-li kupujícím spotřebitel, řídí se jeho práva zejména § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ( „OZ“), a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ( „ZOS“). 1.3. Je-li kupujícím podnikatel (B2B), řídí se práva z vadného plnění příslušnými ustanoveními OZ pro koupi zboží mezi podnikateli.
-
Odpovědnost za jakost při převzetí a lhůty 2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady a odpovídá ujednaným vlastnostem. 2.2. U spotřebitele platí vyvratitelná domněnka, že projeví-li se vada do 12 měsíců od převzetí, měla věc vadu již při převzetí. 2.3. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí (neplatí pro vady, pro které byla sjednána nižší cena, obvyklé opotřebení, použité věci v rozsahu odpovídajícím míře užití, nebo vyplývá-li to z povahy věci). 2.4. U podnikatele platí povinnost vytknout vadu bez zbytečného odkladu po jejím zjištění při včasné prohlídce a s náležitou péčí; u skrytých vad nejpozději do 2 let od převzetí věci. 2.5. Výměna věci či součásti v rámci vyřízení reklamace sama o sobě nezakládá běh nové dvouleté lhůty; původní doba pokračuje, po dobu, kdy kupující věc nemohl užívat, se lhůta staví.
-
Uplatnění reklamace (postup) 3.1. Reklamaci lze uplatnit osobně v provozovně prodávajícího nebo zasláním na provozovnu : BUTTERFLY VISION s.r.o., Na Špičníku 421, 257 26 Divišov. 3.2. Pro rychlé vyřízení doporučujeme vyplnit Reklamační protokol (v záhlaví Obchodních podmínek) (typ výrobku, výrobní číslo, číslo dokladu, přesný popis vady, datum projevu vady, fotodokumentace) a zaslat jej na info@solarsun.cz 3.3. Prodávající při převzetí reklamace vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení kupující požaduje. 3.4. Zasílá-li kupující zboží přepravcem, doporučuje se použít původní (nebo srovnatelný) obal. Riziko škody na zboží během přepravy nese ten, kdo přepravu objednal. 3.5. V případě oprávněné reklamace má spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů (zejména nejnižší nutné poštovné k bezpečnému doručení) – po doložení dokladu. U neoprávněné reklamace nevzniká nárok na náhradu nákladů; prodávající si může uplatnit náhradu účelně vynaložených nákladů, je-li reklamace zjevně nedůvodná.
-
Lhůty a způsob vyřízení 4.1. Prodávající o reklamaci rozhodne bezodkladně, ve složitých případech do 3 pracovních dnů; do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. 4.2. Reklamace (včetně odstranění vady) musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nedohodnou-li se strany na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. 4.3. O způsobu vyřízení (oprava, výměna, sleva, zamítnutí) prodávající kupujícího písemně informuje; v případě opravy uvede i dobu jejího trvání. V případě zamítnutí prodávající poskytne písemné odůvodnění.
-
Práva z vadného plnění (spotřebitel) 5.1. Při výskytu vady může spotřebitel požadovat bezplatné odstranění vady opravou, nebo výměnu věci za novou (pokud to není nemožné nebo nepřiměřené), přiměřenou slevou z kupní ceny nebo odstoupením od smlouvy. Kupující má právo na odstoupení od smlouvy pokud má zboží podstatnou vadu, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě nebo při větším počtu vad zboží. Prodávající může zvolit způsob nápravy, který je méně nákladný a přitom přiměřený (s ohledem na povahu vady a hodnotu věci bez vady). 5.2. Není-li vada odstraněna v přiměřené době či bez značných obtíží, nebo je-li oprava/výměna nemožná, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny, nebo může odstoupit od smlouvy, jde-li o podstatné porušení smlouvy. 5.3. Práva z vadného plnění nelze uplatnit na vady způsobené kupujícím po převzetí věci (mechanické poškození, používání v rozporu s návodem či účelem, neodborný zásah, zanedbaná údržba, přepětí, bleskový proud, živelní událost, chemické či elektrochemické vlivy apod.).
-
Práva z vadného plnění (B2B)
6.1. Podnikatel je povinen věc po převzetí co nejdříve prohlédnout; zjevné vady musí vytknout bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, jinak mu práva z vadného plnění soud nepřizná. U skrytých vad platí povinnost vytknout je bez zbytečného odkladu po zjištění, nejpozději do 2 let od převzetí. 6.2. U podnikatelů se přiměřeně použijí § 2099 až 2117 OZ; volba nároků a jejich pořadí se řídí OZ.
-
Zvláštní ustanovení pro fotovoltaické (FV) komponenty a systémy 7.1. FV komponenty (např. MPPT regulátory, střídače, bateriové systémy, SPD, kabeláže) jsou elektrická zařízení; jejich montáž, změny zapojení a uvedení do provozu smí provádět osoba s odbornou elektrotechnickou kvalifikací dle nařízení vlády č. 194/2022 Sb. (prováděcí předpis k zákonu č. 250/2021 Sb.). 7.2. Kupující (nebo montážní firma) je povinen dodržet technické normy vztahující se k FV instalacím, zejména (není-li v projektu uvedeno jinak): – ČSN 33 2000-7-712 (Elektrické instalace – Zařízení napájená FV), – ČSN EN 62446-1 (FV systémy – Požadavky na zkoušení, dokumentaci a uvádění do provozu), – ČSN 33 2000-5-54 (Uzemnění a ochranné vodiče), – ČSN 33 2000-5-534 (Výběr a instalace svodičů přepětí – SPD), – ČSN EN 61643-31 (SPD pro FV systémy DC), – ČSN EN 62305 (Ochrana před bleskem), – a související projektovou dokumentaci. 7.3. Podklady k reklamaci FV komponentu. Pro posouzení reklamace si prodávající může vyžádat tyto doklady: a) doklad o odborné montáži (IČ/ID montážníka, úroveň kvalifikace dle NV 194/2022 Sb.), b) revizní zprávu elektrické instalace dle ČSN 33 2000-6, c) protokol o uvedení do provozu/zkoušky dle ČSN EN 62446-1, d) schéma zapojení a fotodokumentaci (včetně připojení SPD, uzemnění, jištění, vodičů DC/AC), e) záznam nastavení zařízení a chybových hlášení (logy). 7.4. Ochrana proti přepětí a uzemnění. FV část musí být vybavena a zapojena ochranami proti přepětí a sítěmi uzemnění v souladu s výše uvedenými normami (typy SPD, koordinace stupňů, správné vodiče/pojistky, pospojování). Absence nebo nesprávné zapojení ochran a/nebo uzemnění může vést k poškození, které není vadou vzniklou z odpovědnosti prodávajícího. 7.5. Maximální vstupní hodnoty. Návrh FV stringů musí respektovat maximální DC napětí na PV vstupu zařízení při nejnižších uvažovaných teplotách – s ohledem na teplotní koeficient napětí panelů; otevřený obvodový napětí (Voc) roste s klesající teplotou. Překročení vstupního napětí (např. v mrazu, při odpojování zátěže, bez řádné zátěžové cesty) může způsobit poškození PV vstupního obvodu; takové poškození není vadou, za niž prodávající odpovídá. 7.6. Atmosférické jevy a spínací přepětí. I bez přímého zásahu blesku se mohou ve vedení indukovat přepěťové impulsy; stejně tak mohou vznikat přepěťové špičky při spínání/odpojování (DC zátěží, baterií). Nároky z vadného plnění nevznikají, je-li závada způsobena takovou vnější událostí a/nebo provozem v rozporu s návodem k použití. 7.7. Návod a podmínky výrobce. U FV komponentů je kupující povinen postupovat podle uživatelského manuálu, instalačních pokynů a podmínek výrobce (včetně dimenzování stringů, krytí IP, prostředí, ventilace/chlazení). Porušení může vést k zamítnutí reklamace, prokáže-li prodávající souvislost mezi porušením a závadou.
-
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR) 8.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupních smluv je příslušná Česká obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1 (www.coi.cz)
Spotřebitel může postupovat dle ZOS; mimosoudní řešení se nezpoplatňuje a každá strana nese své vlastní náklady.
-
Závěrečná ustanovení 9.1. Tato pravidla reklamací neomezují kogentní práva spotřebitele vyplývající z právních předpisů. 9.2. Je-li ke zboží poskytnuta záruka za jakost nad rámec zákona, řídí se její rozsah, podmínky a délka výslovným prohlášením prodávajícího (záruční list, údaj v dokladu či popis zboží). Není-li záruka poskytována, uplatní se pouze zákonná odpovědnost za jakost při převzetí dle OZ.
Reklamace musí být vyřízena včetně odstranění vady do 30 dnů. Prodávající musí poskytnout písemné potvrzení o reklamaci a odůvodnění zamítnutí. Pro digitální obsah platí speciální pravidla odpovědnosti za aktualizace.
XI. Zpětný odběr elektrozařízení
Dle zákona č. 541/2020 Sb. o odpadech a zákona č. 542/2020 Sb. o výrobcích s ukončenou životností umožňujeme našim zákazníkům bezplatně odevzdat použité elektrozařízení. Elektrozařízení můžete doručit na naší provozovnu, zajistíme ekologickou likvidaci. Taktéž můžete využít pro odevzdání Sběrný dvůr ve Vašem okolí, vše je bezplatné.
Prodávající je povinen zajistit zpětný odběr elektrozařízení v souladu s vyhláškou č. 18/2025 Sb., včetně informací o místech odběru a ekologické likvidaci. Zahrnuto v ceně zboží je recyklační příspěvek.
XII. Doručování
-
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.(info@solarsun.cz)
-
Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
Doručování elektronicky je platné, pokud je potvrzeno; v případě sporů slouží jako důkaz.
XIII. Mimosoudní řešení sporů
Informační povinnost o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů dle paragrafu 14 zákona č. 634/1992 SB. „V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce: Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz “
-
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
-
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
-
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Návrh na ADR lze podat do 1 roku od prvního uplatnění nároku. Odkaz na ODR platformu musí být viditelný na webu.
XIV. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
COOKIES
Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies.
-
Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je ke stažení ZDE.
-
Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je ke stažení ZDE.
Souhlas s cookies musí být aktivní (opt-in) pro neesenciální cookies; informace o typech cookies a účelu v samostatném dokumentu. Zasílání sdělení vyžaduje souhlas, který lze kdykoli odvolat.
XV. POZÁRUČNÍ SERVIS
U zboží zaslaného k pozáruční opravě je nejprve provedeno nacenění servisních prací a toto nacenění je odesláno zákazníkovi. Na základě rozhodnutí zákazníka je proveden další postup. V případě nerealizace servisních prací z rozhodnutí zákazníka má zákazník 14 denní lhůtu na vyzvednutí zboží zpět. Po uplynutí této doby je účtován skladovací poplatek 30Kč včetně DPH za každý započatý den uskladnění. Poplatek je splatný nejpozději v den vyzvednutí uskladněného zboží.
Pozáruční servis je dobrovolný; náklady musí být schváleny předem.
XVI. POPLATEK ZA USKLADNĚNÍ ZBOŽÍ
Objednávky, které jsou uhrazeny ale nejsou vyzvednuty na provozovně Divišov jsou zdarma uloženy po dobu 14 dnů. Po této době je účtován skladovací poplatek 30Kč včetně DPH za každý započatý den uskladnění.
U ostatního zboží, které spadá do výhradního zajištění odvozu z provozovny Divišov zákazníkem platí stejné podmínky 14-denní úschovy Zdarma, poté je účtován poplatek za každý započatý den 30Kč včetně DPH.
Rozhodným dnem o zahájení počítání lhůty je den, kdy obdrží zákazník informaci o možnosti zboží vyzvednout. Poplatek je splatný nejpozději v den vyzvednutí zboží.
Poplatek musí být přiměřený a uvedený předem; nelze účtovat za zpoždění na straně prodávajícího.
XVII. RECENZE
Naše recenze jsou ověřovány, zveřejněné produktové recenze jsou spojené pouze se zákazníky, kteří si na našem e-shopu daný produkt zakoupili. (Recenzovaný produkt byl zakoupen na našem eshopu) Pravidla pro uživatelské recenze. Osobní zkušenost je nenahraditelná. Jsme vděční za každého zákazníka, který se rozhodne podělit se o své poznatky z používání produktu nebo služby zakoupené u nás. Každá uživatelská recenze projde schvalovacím procesem. Cílem není cenzura nebo snaha o zatajování negativ. Naopak. Cílem je zajistit, abychom na našem webu nepublikovali falešná hodnocení, která by naše zákazníky mohla uvést v omyl.
Jak zajistit, aby byla vaše recenze schválena bez problémů?
-
Ohodnoťte produkt hvězdičkami a vyplňte klady, zápory a nejlépe i komentář.
-
Pište pravdivě, upřímně, nebojte se zmiňovat i negativa.
-
Držte se tématu. Hodnoťte pouze produkt, se kterým máte přímou zkušenost.
-
Recenze nekopírujte z jiných webových stránek, ani na ně neodkazujte.
-
Dorazil vám výrobek pozdě, byl poškozený obal nebo jsme vám špatně poradili? Pak nás na to upozorněte pomocí kontaktního formuláře, nebo prostřednictvím reklamačního procesu.
Čeho se určitě vyvarovat?
-
Vulgarismů, rasismu, vyzývání k násilí, osobních útoků apod.
-
Falešných recenzí s motivací uvést naše zákazníky v omyl.
-
Uvádění osobních údajů vašich nebo třetí strany a porušování ochrany soukromí.
-
Vznášení dotazů: pro tyto účely slouží kontaktní formulář nebo diskuze.
-
Řešení problémů přímo nesouvisejících s kvalitou výrobku nebo služby: stížnosti na dopravu, poškozené balení, chybějící dárek apod.
Recenze musí být ověřené; prodávající musí informovat, že recenze pocházejí od skutečných kupujících a zakázat falešné recenze dle ZOS.
XVIII. Závěrečná ustanovení
-
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
-
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
-
Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
-
Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
-
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
-
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
-
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
-
Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy a vzorový formulář k podání reklamace.
Změny VOP platí pro nové smlouvy; staré zůstávají nedotčené. Prodávající není povinen uzavřít smlouvu, pokud zboží není dostupné. V případě sporů je příslušný soud dle sídla prodávajícího, pokud není sjednáno jinak.
Tyto obchodní podmínky jsou platné od 06.02.2024 a jsou v souladu s platnou legislativou České republiky, včetně Občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.), Zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.), Nařízení GDPR (EU) 2016/679 a dalšími předpisy. V souladu se zákonem č. 424/2023 Sb. o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb (implementace EAA) jsou tyto podmínky dostupné v přístupném formátu pro osoby se zdravotním postižením, včetně kompatibility s čtečkami obrazovky.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 2.8.2025
Přílohy: